Jak opublikować stronę?

​Jak opublikować stronę?


Jak opublikować stronę?

Jeśli dopiero rozpoczynasz przygodę ze stronami WWW, chcesz założyć pierwszy serwis, to prawdopodobnie wydaje ci się, że opublikowanie witryny jest bardzo trudne. W rzeczywistości nawet bez doświadczenia, możesz poradzić sobie z tym zadaniem dosyć szybko. Zapoznaj się z poniższym artykułem i dowiedz się: ​Jak opublikować stronę?

Zanim opublikujesz stronę internetową

Założenie strony WWW może się wiązać z wieloma pytaniami. Masz wątpliwości – nie wiesz, od czego zacząć? Zastanawiasz się, czy potrzebujesz własnej domeny? Teoretycznie możesz skorzystać z subdomeny, czyli adresu w formie twojanazwa.az.pl, jednak zdecydowanie sugerujemy postawienie na własny adres. W zależności od tego, jakie rozszerzenie wybierzesz (np. .pl, .com, .biz), możliwe, że pierwszy rok korzystania z nazwy nie będzie się wiązać z żadnymi kosztami. Plusy, które wynikają z posiadania indywidualnej domeny, to:

  • Rozpoznawalna poczta z własnym adresem, np. biuro@twojanazwa.pl.
  • Budowanie marki – adres staje się elementem tożsamości firmy. Pojawia się na wizytówkach, reklamach czy w stopce e-maila.
  • Możliwość korzystania z domeny na każdym serwerze – jeśli zdecydujesz się zmienić usługę hostingową, to twoja strona będzie nadal dostępna pod tym samym adresem. Wystarczy, że zmienisz nazwę serwerów dns i dodasz domenę w panelu administracyjnym hostingu, z którego chcesz korzystać. 

Jeśli masz już domenę, to potrzebujesz jeszcze usługi serwerowej, czyli hostingu. Nie w każdym przypadku jednak będzie to konieczne – możesz również zdecydować się na skorzystanie z naszej oferty i w ramach kreatora stron WWW otrzymać hosting w cenie. 

​Jak opublikować stronę?

Istnieje kilka nieskomplikowanych sposobów, dzięki którym twoja strona może trafić do sieci. Nie musisz posiadać specjalistycznej wiedzy, by tego dokonać – wystarczy, że będziesz postępował zgodnie z naszymi instrukcjami.

​Jak opublikować stronę? Transfer plików przez serwer FTP

FTP, czyli File Transfer Protocol to najpopularniejszy sposób na przesłanie plików z twojego urządzenia na serwer. Zakładamy, że posiadasz już konto hostingowe.

  1. Pobierz interesujący Cię system CMS. Jeśli chcesz zainstalować najpopularniejszy na świecie WordPress, to możesz skorzystać ze strony: https://pl.wordpress.org/download/.
  2. Zainstaluj program typu FTP. Może to być darmowa aplikacja, jak np. FileZilla, którą znajdziesz tutaj: https://filezilla-project.org/download.php?type=client. Uruchom ją i wypełnij pola:
  1. Dane, które należy wprowadzić, znajdziesz po zalogowaniu się do panelu klienta na AZ.pl. W zakładce hosting, wybierz serwer, z którym chcesz się połączyć. Po prawej stronie znajduje się nazwa serwera FTP i nazwa użytkownika. Jeśli masz wątpliwości, jakie dane powinieneś wpisać, skontaktuj się z nami.
  2. Po uzyskaniu połączenia rozpocznij przesyłanie plików do odpowiedniego folderu przypisanego do danej domeny. Jeśli zrobiłeś to poprawnie, to po wejściu na stronę zobaczysz informacje instalatora. Potrzebujesz jeszcze bazy danych. Żeby ją założyć, ponownie zaloguj się na konto w AZ.pl, wybierz serwer, na którym chcesz utworzyć nową bazę i kliknij Utwórz. Dane bazy musisz podać przy instalacji systemu. Po zakończeniu działania wystarczy, że zalogujesz się na konto administratora. Dane do logowania ustalasz podczas instalacji.

Instalator aplikacji

Jeszcze łatwiejszym sposobem na opublikowanie strony WWW jest skorzystanie z instalatora aplikacji. To rozwiązanie, dzięki któremu bez fachowej wiedzy możesz w ciągu kilku minut założyć własny serwis. Instalator systemów CMS oferujemy m.in. w pakietach hostingowych Smart, Komfort i Pro. Dzięki niemu możesz szybko opublikować takie CMS-y jak Joomla!, Drupal, WordPress. W ten sam sposób założysz także sklep internetowy. Jak to zrobić? Postępuj zgodnie z instrukcją:

  1. Zaloguj się do panelu klienta na AZ.pl. Wybierz opcję Hosting, a następnie ten serwer, na którym chcesz zainstalować aplikację. Po prawej stronie w sekcji Serwisy WWW wybierz Autoinstalator i następnie Zainstaluj.
  2. Kliknij ikonę aplikacji, która cię interesuje, a następnie wybierz Zainstaluj.
  3. Na kolejnym ekranie zobaczysz podstawowe informacje na temat wybranej aplikacji. Żeby przejść przez instalację, musisz podać wybrany login administratora, adres e‑mail, wskazać domenę, zaakceptować licencję aplikacji i następnie kliknąć Zakończ.
  4. Po poprawnej instalacji na adres e-mail administratora zostanie wysłana wiadomość z informacjami o aplikacji. Następnie możesz zalogować się do panelu administracyjnego założonej strony i rozpocząć personalizację. Obsługa większości systemów CMS jest stosunkowo łatwa, ale musisz poświęcić czas na ich bliższe poznanie. Do wielu znajdziesz w sieci materiały, które umożliwią ci poradzenie sobie z problemami, jakie mogą się pojawić. 

Kreator stron WWW

Innym prostym sposobem na szybką publikację strony WWW jest skorzystanie z naszego kreatora. Dzięki temu rozwiązaniu opublikujesz profesjonalną stronę internetową bez pomocy specjalisty. Jest to rozwiązanie, które sprawdzi się, jeśli chcesz założyć np. stronę firmy, bloga czy portfolio. Przygotowaliśmy trzy pakiety – Smart, Komfort i Kreator Pro. We wszystkich otrzymasz dostęp do 36 szablonów. Różnica tkwi przede wszystkim w liczbie podstron do dyspozycji – w ramach Pro nie nakładamy pod tym względem żadnych ograniczeń. W ramach ofert możesz również skorzystać z certyfikatu SSL. Jak opublikować stronę za pomocą naszego kreatora? Wykonaj następujące kroki:

  1. Zaloguj się do panelu klienta na AZ.pl.
  2. Wybierz Kreator WWW, a następnie Utwórz nową stronę.
  3. Podaj nazwę strony oraz wybierz domenę, pod którą ma ona być widoczna. Następnie wybierz Stwórz stronę.
  4. Ponownie wybierz Kreator WWW i kliknij Otwórz kreator, aby rozpocząć tworzenie strony.
  5. Kiedy serwis będzie już zawierać wszystko, czego oczekujesz, kliknij Publikuj. Wówczas będzie ona widoczna dla odwiedzających. Przed publikacją widzisz ją tylko ty.

Kreator WWW daje ci wiele możliwości. Na stronie możesz umieścić:

  • sekcję komentarzy,
  • zdjęcia,
  • pliki do pobrania,
  • moduły social media,
  • muzykę,
  • video.

Co istotne, jeśli stwierdzisz, że obecny szablon nie spełnia oczekiwań użytkowników, to możesz wybrać inny. Edycja poszczególnych elementów strony nie wymaga specjalistycznej wiedzy, ale w przypadku jakichkolwiek problemów, chętnie pomożemy.