Co powinien zawierać sklep internetowy na dobry początek?


W Polsce działa już ponad 20 tysięcy sklepów internetowych, a według danych barometru Ecommerce z 2016 roku, w ciągu 5 lat polskie firmy otworzą w sieci kolejne kilkanaście tysięcy stron, w których dodamy do koszyków swoje ulubiony produkty. Chciałbyś wystartować ze swoim e-sklepem w najbliższych miesiącach? Sprawdź, jak powinien wyglądać i działać nowoczesny sklep internetowy na początku swojej działalności.

Liczba produktów w sklepie to zaleta, a dobrze opisana oferta jest asem w rękawie!

Bez względu na to co sprzedajesz i w jakiej ilości – pomyśl o kliencie docelowym. Zadbaj o to, aby każdy Twój produkt był jak najlepiej opisany. Opis to nie tylko goły „tekst”, ale również zdjęcie, a nawet materiał filmowy pokazujący produkt w akcji – ten trend rozwija się coraz szybciej i sklepy dostrzegają w materiałach video ogromny potencjał sprzedażowy. Im więcej napiszesz o produkcie tym lepiej, a jeżeli dodatkowo przedstawisz go w formie filmiku to zyskasz na wiarygodności. Nikt przecież nie kupi kota w worku.

Regulamin sklepu – nie działaj wbrew prawu

Regulamin sklepu internetowego to konieczność jeśli chcemy prowadzić biznes zgodny z polskim prawem. Pamiętaj jednak, że regulamin sam w sobie nie jest tylko zlepkiem znaków, ale przede wszystkim pełni on funkcję ochronną dla klienta jak i samego sklepu. Dobrze opisane i przejrzyste zasady zakupów, warunki reklamacji, realizacji zamówień, brak klauzul niedozwolonych zwiększają profesjonalizm Twojej firmy. Nie masz wiedzy na ten temat? Przekaż sprawę w ręce specjalistów, którzy opracują dedykowany regulamin dla e-sklepu. Przy opracowaniu regulaminu kieruj się trzeba zasadami:

  1. Nie kopiuj gotowych regulaminów z sieci, które nie były aktualizowane od lat i wprowadzają w błąd użytkowników!
  2. Nie kupuj gotowych regulaminów na aukcjach internetowych od użytkowników, którzy nie mają żadnego doświadczenia w styczności z polskim prawem handlowym
  3. Przy zakupie regulaminu sprawdź, czy firma oferuje jakąkolwiek aktualizację lub posprzedażowe wsparcie

W AZ.pl do każdego sklepu internetowego (https://az.pl/sklepy-internetowe/) dodajemy unikalny rabat na zakup usług z firmy Rzetelny Regulamin, w której klienci korzystają z najlepszych usług prawnych w zakresie sporządzania regulaminów dla sklepów internetowych. Dodatkowo po zakupie każdy klient może liczyć na roczne wsparcie i aktualizacje przy każdej zmianie prawa.

Nie masz wiedzy na ten temat? Przekaż sprawę w ręce specjalistów, którzy opracują dedykowany regulamin dla e-sklepu.

Zaproponuj klientowi najlepszą dostawę towaru

Większość klientów wymaga, aby zakupiony produkt dotarł do niego jak najszybciej. Zdarza się jednak tak, iż chciałby go odebrać innego dnia i jeszcze w wybranym punkcie. Dlatego zaopatrz swój sklep w jak najwięcej możliwości obsługi takiej wysyłki. Przesyłka kurierska jest dzisiaj w zasadzie podstawową opcją w obsłudze zamówień przez Internet. Klienci cenią zakup przez Internet ze względu na wygodę i w większości niższą cenę. Z drugiej strony – jest on skory wrócić do sklepu, w którym został obsłużony zgodnie z oczekiwaniami. Planując uruchomienie sklepu sprawdź, czy oferuje on integracje z popularnymi systemami dostaw kurierskich np. Inpost, Poczta Polska, czy Apaczka.

Postaw na sklep w wersji mobilnej

Jak pokazują statystyki – użytkownicy są bardziej mobilni, przemieszczają się coraz szybciej i częściej, dlatego też korzystają z Internetu na urządzeniach typu smartfon lub laptop. Sklep powinien więc wyglądać dobrze nie tylko na dużym monitorze, ale także na ekranach o mniejszej rozdzielności. Dodatkowym atutem i bronią w walce o klienta jest technologia RWD (Responsive Web design), która zrewolucjonizowała rynek ecommerce i stron internetowych w ogóle. Dzięki niej nie musisz tworzyć osobnych wersji serwisów pod urządzenia desktopowe oraz mobilne. Kod strony jest zoptymalizowany tak, aby automatycznie dostosować treść do rozmiaru ekranu. To bardzo duża oszczędność czasu i jednocześnie duży krok ku pozyskaniu klientów z tzw. ruchu mobilnego.

Jeżeli zastanawiasz się, czy sklep w AZ.pl posiada taką funkcjonalność – mamy dla Ciebie dobrą wiadomość. Szablon sklepu jest wykonany w pełni w technologii RWD, a dodatkowo za pomocą kilku kliknięć zmienisz podstawowe elementy wyglądu tj. nagłówek, banery, ikony i wiele innych.

Kod strony jest zoptymalizowany tak, aby automatycznie dostosować treść do rozmiaru ekranu. To bardzo duża oszczędność czasu i jednocześnie duży krok ku pozyskaniu klientów z tzw. ruchu mobilnego.

Zainstaluj certyfikat SSL

Certyfikat SSL to niepozorny (wygląda jak kłódka przy adresie domeny w przeglądarce), ale bardzo ważny element Twojej strony internetowej. Rola jaką pełni jest w zasadzie nieoceniona, gdyż szyfruje połączenie między serwerem, a komputerem użytkownika. Dzięki temu wszelkie przesyłane przez klienta informacje w formularzach (np. adresy email, adresy zamieszkania, dane do karty płatniczej) są bezpieczne i nie mogą zostać podsłuchane/przejęte. Jest to o tyle ważne, iż bardzo często to właśnie dostępność certyfikatu SSL jest czynnikiem decydującym o zakupie.

Według badań firmy Symantec z 2016 roku co drugi internauta opuścił stronę internetową sklepu jeżeli zauważył komunikat o niezaufanym połączeniu. Dlatego też uruchamiając własny e-sklep wyposaż się w certyfikat SSL, który będzie gwarancją bezpieczeństwa każdej transakcji.

Udostępnij klientom szybkie płatności elektroniczne

Tak jak wspomnieliśmy wyżej, klientowi zależy na jak najszybszej dostawie towaru. A to może osiągnąć tylko poprzez płatności elektroniczne, dzięki którym sprzedawca jest w stanie zrealizować zamówienie priorytetowo. Każdy, nowoczesny sklep posiada co najmniej 3-4 formy płatności. O ile odbiór osobisty jest raczej domeną lokalnych mieszkańców, tak osoby przebywające kilkadziesiąt lub kilkaset kilometrów od Twojego sklepu są uzależnione właśnie od płatności elektronicznych.

Naszym zdaniem najlepszym rozwiązaniem na rynku, gwarantującym bezpieczeństwo transakcji jest PayU. Dodatkowym atutem dla klientów AZ.pl jest fakt, iż firma udostępnia wszystkim abonentom sklepów unikalne warunki związane z niską prowizją (1,7% od kwoty transakcji) oraz promocyjną kwotą aktywacji.