salon kosmetyczny

Pozycjonowanie w branży kosmetycznej – Case Study


.Prowadzenie salonu kosmetycznego wiąże się z dość dużą konkurencją na rynku i koniecznością walki o każdego klienta. Ważna jest nie tylko ilość, ale i jakość oferowanych przez siebie usług. W dobie Internetu to właśnie sieć stanowi dla wielu klientek i klientów najważniejszy czynnik podczas wyboru kosmetyczki.
Skuteczne prowadzenie działań w sieci nie należy jednak do najłatwiejszych.  Znalezienie własnej niszy i unikalnego sposobu dotarcia do klienta zdaje się być ważniejsze, niż w wielu innych branżach. Na bazie prowadzonej z jednym z naszych klientów współpracy przygotowaliśmy więc case study. Podsumowuje ono wyzwania i możliwości, które daje pozycjonowanie salonu kosmetycznego.

Pozycjonowanie w branży kosmetycznej – największe wyzwania i trudności

Jednym z pierwszych problemów, jaki można dostrzec przeglądając działania SEO prowadzone w branży kosmetycznej jest zbyt małe skupienie firm na tym, co z punktu widzenia pozycjonowania powinno być dla nich najbardziej wartościowe – pozycjonowaniu lokalnym. Kosmetyczka powinna budować swoją widoczność w sieci w odniesieniu do obszaru, w którym działa. To przecież tam ma największą konkurencję i to tam chce pozyskać swoich klientów. Umiejętne wykorzystanie możliwości fraz lokalnych oraz odpowiednia optymalizacja wizytówki Google Moja Firma potrafią zdziałać wiele. Klient widzący, że znaleziony przez niego gabinet kosmetyczny znajduje się w bliskim sąsiedztwie, chętniej odwiedzi jego stronę. Zainteresuje on klienta bardzie ofertą niż ten, który będzie znajdował się w zupełnie innej części miasta lub Polski.

Pozycjonowanie na mapach Google

Sporym wyzwaniem dla pozycjonowania salonu kosmetycznego są również często bardzo źle przygotowane strony internetowe. Nasz klient, w momencie rozpoczęcia współpracy, przyznał że wcześniejsze próby samodzielnego budowania i pozycjonowania strony nie przynosiły lepszych rezultatów. Nasz zespół musiał pracować więc nad obecnością marki w sieci od podstaw i tworzeniem zupełnie nowego wizerunku, który przyciągnie klientów już od pierwszych miesięcy pracy nad SEO.

Strategia działań SEO dla salonu kosmetycznego

Specjaliści AZ.pl zajmujący się budowaniem stron internetowych przeprowadzili wstępne audyty strony i rynku. Następnie poznali oczekiwania i możliwości naszego klienta. Kolejnym działaniem było przejście do działań w zakresie tworzenia strony. Konieczne było, aby strona była wartościowa zarówno dla wyszukiwarek, jak i najważniejszych w tej sytuacji użytkowników. Wraz z powstawaniem nowego układu menu i nowych przestrzeni tekstowych na stronie, do pracy mogli przystąpić także specjaliści SEO, dla których pierwszym wyzwaniem i zadaniem było przygotowanie profilu Google Moja Firma, zbudowanie profili w mediach społecznościowych oraz wybranie fraz lokalnych krótkiego i długiego ogona, dzięki którym możliwe było pozycjonowanie strony we wszystkich płaszczyznach.

Pozycjonowanie salonów kosmetycznych

Niezwykle istotnym elementem budowania wizerunku salonu kosmetycznego w sieci jest e-PR. Jest to między innymi kontrolowanie pojawiających się w sieci opinii i wykorzystywanie ich na swoją korzyść. To właśnie dobra ocena w Google i możliwość zapoznania się z opiniami innych wpływa na to, że wielu klientów podejmuje swoją decyzję. Włączenie opinii z Facebooka, Google czy komentarzy z Instagrama w formie widgetów na stronie internetowej znacząco podnosi jej rangę. Poprawia również przejrzystość strony dla samego klienta. Dostępność niezbędnych informacji i referencji na stronie głównej zmniejsza szansę poszukiwania przez osobę opinii w sieci. Jest to konieczne, gdyż może on przypadkowo trafić na strony konkurencji.

Pozycjonowanie dla kosmetyczki – wyniki po roku działań

Nasi specjaliści podjęli wiele działań z zakresu odbudowywania strony naszego klienta. Stworzyli oni również niemalże od podstaw wizerunek salonu kosmetycznego w sieci. Zdołali nie tylko podnieść widoczność strony w wyszukiwarce na najważniejsze frazy kluczowe, zarówno ogólne jak i lokalne. Udało mi się też realnie zwiększyć ruch na stronie internetowej. Łączna liczba wyświetleń na przestrzeni miesiąca wzrosła z początkowego 0 (dla nowej strony internetowej) do 2,84 tys. Widoczność w wyszukiwarce dla fraz kluczowych, choć wymaga jeszcze sporo pracy, już teraz pozwala na zadowolenie. Dla kilku najważniejszych fraz kluczowych nasza strona pojawia się na pierwszej podstronie wyników wyszukiwania Google.

Powyższy wykres przedstawia wyniki zebrane przez Google Search Console dla strony internetowej naszego klienta. Rozpoczęte pod koniec maja działania w zakresie SEO pozwoliły już na początku czerwca zaobserwować pierwsze wzrosty liczby wyświetleń strony. Choć nie są to wyniki bardzo wysokie, należy zauważyć że jest to zupełnie nowa strona internetowa. Potrzeba czasu, by wyniki były na poziomie, do którego dążymy. Klient jest z nich niemniej jednak zadowolony – poprzednie próby samodzielnego tworzenia strony nie przynosiły większych efektów.

Dla porównania, poniżej przedstawiony wykres Senuto obrazuje pracę naszego zespołu z innym salonem kosmetycznym. Na zrzucie widać dokładnie, że pracę rozpoczęliśmy już pod koniec 2016 roku. Potrzeba było jednak czasu, by zaobserwować wyraźne wzrosty pozycji w wyszukiwarce dla kluczowych fraz. SEO jest procesem zależnym od wielu czynników i często wymaga sporo czasu i cierpliwości. Wiele zależy tu od sytuacji wyjściowej strony. Znacznie łatwiej pracować z tą tworzoną zupełnie od podstaw, niż stroną która ma już pewną, często kiepską historię działań w Google.

Współpraca ekipy AZ.pl z salonem kosmetycznym, dla którego prowadzimy obecnie pozycjonowanie dopiero się rozpoczyna, a powyższe case study jest jedynie przykładem tego, jak wiele można zdziałać nawet po miesiącu działań w sieci. Nie każdy sukces przychodzi jednak tak szybko. Ostateczne efekty zależą w dużej mierze od podejmowania skutecznych decyzji i przekuwania realnych celów we właściwe działania. Sprawdź co możemy zrobić dla Twojej firmy, wypełniając formularz i kontaktując się z naszymi doradcami w sprawach reklamy, pozycjonowania i marketingu internetowego.