SPIS TREŚCI
Pozycjonowanie strony – od czego zacząć?
Dzisiaj kilka słów o promowaniu strony WWW i całej swojej działalności w sieci. Oczywiście, temat jest bardzo rozległy i nie sposób go wyczerpać w jednym krótkim tekście. Warto jednak zapoznać się z kilkoma podstawowymi informacjami i praktykami, które mogą pomóc nam już na wstępie. Artykuł kieruję do laików chcących dowiedzieć się od podstaw, czym jest pozycjonowanie strony.
Bezpieczeństwo i zaufanie wśród Internautów
Jeśli ktoś poważnie myśli o promowaniu się w sieci, powinien zaopatrzyć swoją stronę w certyfikat SSL. Certyfikat staje się usługą niezbędną. Zwłaszcza jeśli mówimy o witrynie firmy, a już na pewno w przypadku sklepu internetowego. Czym dokładnie SSL, piszę we wpisie: Jak zaistnieć w Internecie. W skrócie zapewnia on, że przy adresie naszego serwisu pojawi się ikonka kłódki. Taka ikonka jest widoczna na każdej stronie banku, a także na www.az.pl.
Jak kłódka w adresie witryny może pomóc w promocji? Po pierwsze, certyfikowany serwis wzbudza większe zaufanie u odwiedzających. Gwarantuje internautom, że ich dane są bezpieczne. Dodatkowo, Google ogłosiło, że przeglądarka Chrome każdą niecertyfikowaną witrynę wyświetli z komunikatem, że jest niezaufana. Po drugie, certyfikat wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie – właśnie dzięki temu, że jest preferowany przez Google.
Kilka podstawowych faktów — czym jest pozycjonowanie?
Jak ważne jest, żeby strona pojawiała się wysoko w wynikach Google, wie chyba każdy. Tylko co decyduje o tym, na którym miejscu wyświetli się nasz serwis? Algorytm, który o tym decyduje, jest bardzo skomplikowany i co jakiś czas modyfikowany. Na część z czynników twórca strony nie ma wpływu. Znaczenie ma np. jak duża konkurencja jest zarówno w branży, jak i w tematyce serwisu. Są też oczywiście aspekty, na które mamy wpływ. Poniżej kilka wybranych przeze mnie:
Meta key words – czyli nic innego jak słowa kluczowe. Są to frazy, po których wpisaniu w wyszukiwarkę, internauci powinni najłatwiej znaleźć naszą stronę. Co ważne, słów kluczowych nie powinno być za dużo. Lepiej wybrać ich mniej, ale takich, które są mocno związane z tematyką witryny, niż wybrać więcej, ale tylko luźno nawiązujących do treści. Google punktuje precyzyjność.
Meta description – ang. meta opis. To krótka charakterystyka mówiąca, o czym jest nasza strona. Pojawi się ona pod adresem witryny w wynikach wyszukiwania. Większość aplikacji do budowania serwisów www pozwala na samodzielne dodanie meta opisu. Opis również powinien być zwięzły i precyzyjny.
Responsywność – dostosowanie strony do wyświetlania na tabletach i smartfonach. Coraz więcej użytkowników korzysta z Internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Trudno więc się dziwić, że Google oceni wyżej strony dostosowujące swoją rozdzielczość do mniejszych ekranów.
Kontent – najogólniej mówiąc, treść strony. Ważne jest, aby słowa kluczowe pojawiały się w tekstach zamieszczonych na witrynie. Pod uwagę brana jest też długość tekstów i liczba grafik, które się w niej znajdują, oraz czy serwis się zmienia – czy pojawiają się na nim jakieś nowe elementy.
Linki – chodzi o to, jak dużo innych stron odsyła użytkowników do naszej witryny, ale także czy na naszym serwisie są linki do innych stron. Dlatego warto przemyśleć prowadzenie profilu naszej działalności w mediach społecznościowych, gdzie co jakiś czas będą publikowane wpisy odsyłające do naszej witryny.
Znasz już podstawowe pojęcia. Co teraz?
Powyższe opisy to tylko podstawowe z czynników, które mają wpływ na pozycję, jaką zajmie nasza strona w wynikach wyszukiwania Google. Większość dostępnych aplikacji i kreatorów do tworzenia witryn umożliwia samodzielne wdrożenie wielu rozwiązań z dziedziny pozycjonowania. Wymaga to natomiast zainwestowania swojego czasu. Prowadząc bloga czy profil w mediach społecznościowych, najlepsze efekty osiągnie się, publikując wpisy regularnie. Co zrobić w przypadku, jeśli brakuje nam czasu? W AZ.pl proponujemy wiele usług związanych z promocją działalności w Internecie. Oferujemy nie tylko samo pozycjonowanie, ale również wykonanie dla klienta kampanii marketingowej, czy poprowadzenie bloga lub facebookowego fanpage’a. W dziedzinie promowania się w sieci mamy wieloletnie doświadczenie. Po zapoznaniu się z Twoim serwisem i charakterem prowadzonej działalności nasi specjaliści chętnie dokonają darmowej wyceny. Decyzję można więc podjąć po poznaniu dokładnej ceny. Więcej szczegółów na temat wspomnianych usług znajdziesz pod tym linkiem.