Posiadasz certyfikat SSL od firmy Symantec? Nastąpi aktualizacja Twojego certyfikatu, ponieważ musi spełnić standardy Google. Jak wygląda cała procedura?
SPIS TREŚCI
Aktualizacja od Symantec – dlaczego jest ona potrzebna?
W 2017 roku firma Google zablokowała wyświetlanie w przeglądarce Chrome stron WWW, które korzystają z certyfikatu od firmy Symantec. W ramach porozumienia firma Symantec zobowiązała się wprowadzenia istotnych zmian w działaniu urzędu certyfikacji (CA). Od 1 grudnia 2017 roku wszystkie certyfikaty oferowane pod marką Symantec są realizowane w firmie Digicert. Klienci, którzy zakupili i aktywowali certyfikaty SSL po tym dniu nie mają powodu do obaw. Certyfikat będzie działał prawidłowo w przeglądarce Google Chrome.
Aktualizacja certyfikatu SSL w AZ.pl
Proces wymiany certyfikatów SSL rozpoczęliśmy 23 sierpnia. O stosownej zmianie i procedurze każdego użytkownika powiadomiliśmy mailowo. Wymiana certyfikatu SSL jest całkowicie bezpłatna. Polega ona na potwierdzeniu (kliknięciu w odnośnik) wiadomości email, wysłanej na skrzynkę admin@certyfikowanadomena. Jeżeli nie masz skrzynki email o takiej nazwie – załóż ją w panelu administracyjnym.
Po zatwierdzeniu certyfikatu niezbędna jest jego instalacja na serwerze, można ją wykonać bezpośrednio z panelu klienta. Pamiętaj, iż powyższa sytuacja dotyczy wyłącznie certyfikatów RapidSSL i True BusinessID, które wydano w konkretnym okresie.