Przeniesienie swojej firmy do sieci jest dzisiaj o wiele łatwiejsze niż jeszcze kilka lat temu. Coraz większa świadomość społeczeństwa i dostęp do nowych technologii każe młodym przedsiębiorcom ukierunkować swoją markę na działalność internetową i narzędzia, które rozwiną ich usługi w oczach klientów. Jedynym kryterium w tym momencie jest tylko wyobraźnia, zasobność portfela i cel. Budowa wizerunku od zera? Brzmi jak wyzwanie, ale to początek ciekawej podróży!
SPIS TREŚCI
Działalność w Internecie nie musi być czarną magią
Perspektywa dla firm, które chciałyby przejść z tzw. offline’u (formy stacjonarnej np. biura/salonu na ulicy) na działalność online wygląda bardzo ciekawie. Jest to we współczesnej, cyfrowej gospodarce kwestia maksymalnie kilku dni. Małe firmy o lokalnym zasięgu mogą praktycznie przenieść swoją ofertę do Internetu w kilkanaście godzin. Będą one czerpać korzyści z prowadzenia biznesu dwutorowo. Mianowicie, w biurze czynnym w konkretnych godzinach oraz w sieci, gdzie strona WWW jest dostępna przez całą dobę. Główna zaleta cyfrowego świata jest bardzo kusząca – nawet, gdy nie pracujesz, Twoja firma może dalej zarabiać.
Główna zaleta cyfrowego świata jest bardzo kusząca – nawet, gdy nie pracujesz, Twoja firma może dalej zarabiać.
Można stwierdzić, że uruchomienie biznesu w Internecie jest trochę podobnie do rejestrowania firmy w urzędzie. W obu przypadkach musimy pomyśleć nad nazwą, która będzie nas wyróżniać na tle konkurencji, a także planami – co chcemy robić, jakie usługi prowadzić, co sprzedawać. Tak szeroko zakrojony, wstępny zarys naszych działań ułatwi później życie.
Masz już pomysł? Zacznij od domeny.
To ona będzie fundamentem całego biznesu, przede wszystkim jednak to główny element w budowaniu komunikacji do klientów. Adres domeny znajduje się nie tylko w przeglądarce, ale także w adresie email, na papierze firmowym, kopercie, wizytówce, naklejce, w profilu na Facebooku/Twitterze/Instagramie, a więc z łatwością łączy świat rzeczywisty ze światem wirtualnym.
Nie bój się kreatywności – nazwa domeny może być nieoczywista, zabawna, powinna jednak przykuwać uwagę i być łatwa do zapamiętania. Celowanie w polskie adresy (najpopularniejsze w naszym kraju) również nie jest konieczne, gdyż od kilku lat na rynku można rejestrować domeny nowego typu, z charakterystycznymi końcówkami np. .fitness, .online, .restaurant, .pizza itd.
Nie bój się kreatywności – nazwa domeny może być nieoczywista, zabawna, powinna jednak przykuwać uwagę i być łatwa do zapamiętania.
Dobrze przemyślana domena to już połowa sukcesu. Sprawdź dostępne adresy w kilka sekund i zastanów się, czy nie warto zarezerwować swojej nazwy już teraz:
Dlaczego domena jest tak ważna?
Coraz więcej przedsiębiorców widzi w domenie serce swojego e-biznesu. Jest to nazwa, która będzie kojarzona z firmą i ofertą. Dlatego wybór domeny musi być nie tylko szybki, ale również staranny. Bardzo często firmy rejestrują dodatkowe adresy, aby zabezpieczyć się na wypadek działania konkurencji lub w kontekście przyszłych kampanii reklamowych. Łakomym kąskiem są dalej nazwy domen związane z nazwami produktów, ale są one w dużej mierze dostępne tylko na rynku wtórnym.
Warto również wyjaśnić, iż domena nie jest tym samym co „strona internetowa”. To wyłącznie adres, który można powiązać z hostingiem. Niezwykle trafna jest tutaj analoga motoryzacyjna, która przyrównuje domenę do tablicy rejestracyjnej, a hosting do samochodu. Domena identyfikuje Twój biznes, a silnik i wyposażenie dba o jego rozwój.