konfiguracja skrzynek

Nowa konfiguracja skrzynek w programie pocztowym


Od piątku w AZ.pl konfiguracja skrzynek założonych na hostingu w programie pocztowym, z którego korzystasz (np. Mozilla Thunderbird czy Microsoft Outlook) może odbywać się w sposób automatyczny. Dzięki temu po wpisaniu nazwy skrzynki pocztowej (loginu — adresu e-mail) oraz hasła do niej program pocztowy w sposób automatyczny połączy się z odpowiednim serwerem i skrzynką pocztową z ustawieniami domyślnych portów szyfrowanych. Oznacza to, że nie będzie już konieczne ręczne konfigurowanie skrzynek.

W większości przypadków podczas automatycznej konfiguracji zostaniesz poproszony/a o podanie swojego imienia i nazwiska (nazwy nadawcy), adresu e-mail oraz hasła. Program pocztowy automatycznie pozyska dane, które będą niezbędne do dalszej konfiguracji konta e-mail.

Niestety, w niektórych programach automatyczna konfiguracja skrzynek może nie działać poprawnie. W takim przypadku konieczna jest konfiguracja ręczna. Najczęściej należy przejść do konfiguracji zaawansowanej. Z tego miejsca możesz zmienić adresy swoich serwerów, nazwę użytkownika oraz port, z którego korzystasz. Adresy serwerów możesz zmienić na adres swojej domeny jeżeli Twoja strona internetowa znajduje się na tym samym serwerze co poczta lub jeżeli nie posiadasz strony internetowej. Z tego miejsca istnieje również możliwość włączenia SSL.

W razie jakichkolwiek pytań lub problemów technicznych zachęcamy do kontaktu z działem obsługi klienta poprzez Messengera (od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00), formularz zgłoszeniowy lub infolinię pod numerem +48 570 510 570 (od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-20:00 i w soboty w godzinach 8:00-16:00).